Synowie Lasu

ssRaz w tygodniu, poza środowym turniejem, staram się spędzić przynajmniej jeden wieczór na grze w Inwazję. Gram wtedy z moimi dwoma kolegami – Andriuszką i Nibelungiem. Chłopaki grają tylko domowe gierki, dzięki temu za nic mają sobie schematy i zawsze jest okazja zobaczyć jakieś ciekawe karty albo buildy, których stoły turniejowe nie widują. Andriuszka gra HE i DE (czasami Chaosem, choć ostatnio bardzo rzadko), a Nibelung kiedyś skoncentrowany był tylko na Krasnoludach, ale ostatnio złapał mocnego bakcyla na DE oraz Chaos i nic nie robiąc sobie z restrykcji, które miłościwie spuścił na nas FAQ 2.0, składa coraz to nowe talie ku uciesze władców Naggaroth oraz Papy Nurgla i spółki.

Na czwartkowe spotkanie przygotowałem dwie talie, ale dziś chciałbym podzielić się spostrzeżeniami na temat tylko jednej z nich (drugą zostawię na następny wpis). Deck nazwałem Synowie Lasu, ponieważ złożony jest z Leśnych Elfów oraz innych mieszkańców gęstwin Athel Loren. Mimo przeczucia, iż będzie mi trudniej przeciwko “normalnym”, rasowym taliom zdecydowałem się zagrać Wood Elfami, ponieważ mają w mojej opinii prześwietny fluff i zabójcze arty na kartach (Shadow Sentinel!!!).

Część graczy wybiera dla gajowych krasnoludzką stolicę, ja jednak zdecydowałem się na Imperium. Dokonałem takiego wyboru ponieważ zależało mi na wykorzystaniu kilku mechanizmów, jakie oferują imperialne karty, a konkretnie na:

  • ochronie swoich jednostek (które niestety są dość drogie!) dzięki Dyscyplinie i Kościółkom;

  • swobodnym przesuwaniu rozwinięć, zarówno swoich jak i przeciwnika, do czego miała mi posłużyć (poza Długą Zimą i Korowodem Dzierzb) karta z listy restrykcji – wola elektorów;

  • wykorzystaniu developek w polu bitwy, dzięki Hellblasterom;

  • pozbawianiu przeciwnika młotków za pomocą Hidden Grove.

Na początku w talii miałem tylko jedną Verenę, ale po cennej uwadze Michała (Wiśni) oraz pierwszej rozegranej grze wrzuciłem tę kartę w trzech egzemplarzach i stała się kamieniem węgielnym pod budowę sukcesów talii (porażki niech na razie pozostaną milczeniem).

Talia na deckboxie:  Synowie Lasu

stolWieczór zapowiadał się bardzo miło – pizza była w drodze, na stole już czekały na dowódców przeróżne talie, słodkie przekąski oraz wyborna wódeczka z papryczką chilli w środku, którą Nibelung wydobył specjalnie na tę okazję ze swojej przepastnej krasnoludzkiej spiżarni.

Testy wypadły w miarę pomyślnie, choć spotkałem się z wąskim zakresem decków, przeciwko którym przyszło mi grać. Zmierzyłem się bowiem z Krasnoludami na devkach i Serpencie, Chaosie na Khorvaku i dodatkach (talia świetnie mi znana, bo sam grałem podobną przez dłuższy czas) oraz z Elfami – zarówno Wysokimi (na smokach), jak i Mrocznymi (przewijarka na Crone Nibelunga i przejmowanie jednostek Andriuszki). Zabrakło mi pojedynków z Imperium i Orkami, które – jak również zauważył Wiśnia – są najgorszym rywalem dla tej talii.

Planem, który starałem się realizować na początku każdej gry było osiągnięcie dużego dociągu, kontrolowanie przeciwnika dzięki Hidden Grove oraz przesuwaniu devek, aż do czasu nadejścia Vereny, która miała wysłuchać modlitw płynących z jej Świątyni i wyczyścić stół przeciwnikowi. Czasem się to udawało, ale jeśli nie, to przechodziłem do naporu i wrzucałem jednostki do battla, dodawałem hellblastery, przesuwałem i dokładałem rozwinięcia (które dzięki Spellsingerowi same stawały się jednostkami). Momentami były to naprawdę szybkie akcje, które przypominały błyskawiczne wyłonienie się z lasu grupy elfów precyzyjnie niszczących określone cele.will

Pierwsze testy ukazały dwa zasadnicze problemy. Kluczowym, który spędza mi sen z powiek, jest fakt, iż talia wolno się rozkręca i potrzebuje wielu elementów, żeby skutecznie zabijać. Ponadto, pierwsza karta często musi zasilić kingdom, ze względu na fakt, iż wiele jednostek i wsparć kosztuje 2 i muszę mieć te magiczne cztery zasoby, żeby wystawiać dwie karty na turę. Drugim problemem, który wynika z poprzedniego, jest ryzyko przewinięcia się samemu (nie mówiąc już o sytuacji, kiedy Mroczni w tym pieczołowicie pomagają). Wiele gier (tych wygranych także) kończyłem z niewielką ilością kart w talii i czasem musiałem się ratować przenoszeniem rozwinięć z questa, żeby Gaj mógł odciąć mi dociąg.

Jako pozytywny element należy wymienić możliwość zabaw devkami przeciwnika dzięki Długiej Zimie, Woli oraz Korowodowi Dzierzb. Nie ma nic przyjemniejszego, niż poprzestawianie kart po drugiej stronie stołu, a potem wyczyszczenie wszystkiego, co znajduje się w pobliżu stolicy oponenta. Kolejną zaletą talii jest jej zdolność do obrony. Strefy mają podwyższoną wytrzymałość dzięki devkom, Milicja zbiera obrażenia, Wardancer już samym pojawieniem się często czyni strefę bezpieczną od ataków, Kościółek utrudnia targetowanie jednostek, a Dance to Loec może dzięki Spellsingerowi zaskoczyć atakującego przeciwnika. Kiedy deck się rozkręci, to atakowanie również staje się przyjemne. Hellblaster sprawia, że nawet jedna jednostka jest w stanie spalić strefę, co również może być niespodzianką dla przeciwnika.

Wątek zaskakiwania przewija się w moim opisie, ponieważ właśnie element zaskoczenia i nieprzewidywalność jest tym, co tygrysek (w tym wypadku będący wilkiem) lubi najbardziej. Bardzo chciałbym w talii znaleźć również miejsce na Thornflesh Dryad lub Bladesingera. Myślałem o zastąpieniu nimi Drychy, ale z drugiej strony – czy ja potrzebuję jeszcze więcej opcji na obronę?

W najbliższych testach zamierzam wypróbować nowe warianty talii, które mogą pomóc w przyspieszeniu jej działania.

Wariant I – minimalistycznypriest

Out: 2 x Bordertown; 1 x Spoils of War

 In: 3 x Priest of Verena

Wariant II – pośredni (51 kart):

Out: 2 x Bordertown; 1 x Spoils of War; 1 x Shadow Sentinel; 1 x Nimble Spearmen

In: 3 x Shrine to Taal; 3 x Priest of Verena

Wariant II – dogłębna rekonstrukcja (52 karty)

Out: 2 x Bordertown; 1 x Spoils f War; 1 x Contested Village; 1 x Shadow Sentinel; 1 x Nimble Spearmen; 1 x Wardancer

In: 3 x Shrine to Taal 1 x hellblaster; 3 x Van Klumpf’s Buccaneers; 2 x Priest of Verena; 2 x Thornfelsh Dryad

Oczywiście, nie wykluczam dalszych zmian i chętnie usłyszę Wasze zdanie oraz porady. Da się to zrobić lepiej? Chętnie posłucham opinii. Zależy mi na zwiększeniu szybkości i kontroli dociągu, a jednocześnie chciałbym jeszcze lepiej operować devkami ku uciesze mojej i sromocie tych, którzy staną na drodze Synom Lasu!

 

Reklamy
Categories: Testy talii | Tagi: , , | 5 Komentarzy

Zobacz wpisy

5 thoughts on “Synowie Lasu

  1. przemo

    Pomyślał bym o Gandalfie (Jade Acolyte), rewelacyjnie utylizuje nawet 1 pozostającą kasę. Ogólnie ciężka sprawa, bo Verena WE, w zasadzie potrzebuje tylko 9 kart (Spellsinger, Shrikes i Spearman), a już full WE, jeśli dać ich więcej, to wypierają karty typowo Verenowe (np. Kapłankę). Jeśli już pójść w max development deck, można czarować z Reap what Sown i City Gates, grając praktycznie wszystko w KG a potem w Battlefield. Na takie spotkania z wódeczką i zakąską, świetne casual wrażenia ; )

  2. Wiśnia

    ja bym to widział tak:
    http://deckbox.org/sets/312335
    Ekonomia o niebo lepsza, więcej dopałek, mnie drogich elfów. No i Huntsmen, on przecież też jest dzieckiem lasu a z pierwszą lojalką więcej kłopotów. Obrony nie potrzebujesz, sam jesteś bardzo szybki, a jedna celna Verena ustawi ci grę. Inflirtacja zawsze i wszędzie, nie ważne czy casual czy na serio.

  3. Wilk

    Dzięki chłopaki za komentarze. Teraz mam już sześć wersji tej talii zamiast czterech:) Popróbuję różnych wersji, żeby znaleźć swoją drogę. Szkoda trochę tych droższych jednostek leśnych, ale chyba będę musiał się z nimi pożegnać na rzecz szybkości talii.

  4. Najbardziej właśnie lubię takie luźne granie z kumplami przy wódeczce 🙂

  5. Wilk

    Proste, na relaksie najlepiej:) A jeśli chodzi o talię, to wyrzuciłem Bordertown, Spoilsy, Wardancera i Drychę i Wild Ridera (ostatniego x 1), a wrzuciłem 1 x helblaster, 3 x huntsmen, 2 x priest of verena i 2 x runefang. Mooooocno przyspieszyło, ale kapłanka nie jest dobra na DE, muszę coś zamiast wrzucić.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

%d blogerów lubi to: